Lisätty 09. huhtikuuta 2020

Valokuvakilpailu: Elämää erityisyyden kanssa

Kilpailuun voit osallistua lähettämällä kuvan osoitteeseen elokolo@erityislastenomaiset.fi. Kuva voi olla kasvokuva, toimintakuva tai maisemakuva, mutta lähtökohtaisesti toivoisimme, että ihminen/ihmiset olisivat kuvassa keskiössä. Huomioithan, että osallistumalla kuvakilpailuun luovutat kuvan käyttöoikeudet Erityislasten omaiset ELO ry:lle. Voimme jatkossa käyttää kilpailuun lähetettyjä kuvia ELOn eri viestintäkanavilla. Kilpailuun lähetetyistä kuvista kootaan myös ELOn kalenteri vuodelle 2021 ja tämä kalenteri tulee kaikkien ELOlaisten saataville.

Kuvien lähetysaikaa on elokuun loppuun asti (31.8.2020). Kilpailussa palkitaan 12 kuvaa, jotka tulevat ELOn vuoden 2021 kalenteriin. He saavat palkinnoksi valintansa mukaan mukin tai essun kilpailukuvalla. Näiden lisäksi arvotaan pääpalkinnon voittaja jokaisen osallistujan kesken. Pääpalkintona on Polaroid- kamera ja oheistarvikkeita (arvo n. 150€). Palkinnot postitetaan voittajille.

Voittajat julkistetaan ELOn 20-vuotis syntymäpäivillä. Syntymäpäivän päivämäärä ilmoitetaan myöhemmin.

Kilpailun säännöt:

1.Kilpailun järjestää Erityislasten omaiset ELO ry. Osoite Pohjolankatu 10 as 1, 96100 Rovaniemi
2.Kuvat lähetetään osoitteeseen elokolo@erityislastenomaiset.fi
3.Lähettäessäsi kuvan kilpailuun annat Erityislasten omaiset ELO ry:lle luvan käyttää kuvaa heidän julkaisuissaan ei-yksinomaisen käyttöoikeuden puitteissa:

- nettisivuilla www.erityislastenomaiset.fi, Facebookissa ELOn sivulla, Instagramissa ELOn tilillä, erilaisissa tapahtumatiedotteissa, esitteissä, uutiskirjeissä, lehtijutuissa, blogissa, ELOn tapahtumissa, ELOn kalenterissa jne.

-Lainaus valokuvaajien tekijänoikeusoppaasta (Opas löytyy kokonaisuudessaan osoitteesta www.finnfoto.fi):

7.3 Käyttöoikeudesta tai oikeuksien omistamisesta sopiminen

Tekijänoikeuslain mukaisiin oikeuksiin on mahdollista luovuttaa joko käyttöoikeus tai omistusoikeus.

Jos asiakkaalle myönnetään käyttöoikeus, tulee määritellä käyttöoikeuden luonne ja laajuus.

Käyttöoikeuden luonne voi olla yksinomainen tai ei-yksinomainen käyttöoikeus. Ei-yksinomainen oikeus tarkoittaa sitä, että tekijä tai valokuvaaja voi luovuttaa samanlaisen käyttöoikeuden myös kolmannelle.

4.Kuvia käyttäessä, ELO ilmoittaa kuvien ottajat. Tarvittaessa ELO voi pienentää, suurentaa tai rajata kuvia tai muuttaa ne mustavalkoisiksi, mutta muutoin ELO ei muokkaa kilpailun kautta saatuja kuvia.
5.Kuvia voi lähettää 31.8.2020 asti osoitteeseen elokolo@erityislastenomaiset.fi
6. Kilpailussa palkitaan 12 kuvaa, jotka tulevat ELOn vuoden 2021 kalenteriin. He saavat palkinnoksi valintansa mukaan mukin tai essun kilpailukuvalla. Näiden 12 kuvan lisäksi kaikkien osallistujien kesken arvotaan pääpalkinnon voittaja. Pääpalkintona on Polaroid- kamera ja oheistarvikkeita (arvo n. 150€). Palkinnot postitetaan voittajille.
7.Voittajat julkaistaan ELOn 20-vuotis syntymäpäivillä.
8.Facebook ei ole mukana kilpailussa eikä arvonnassa.